Monday, May 28, 2007

Panaszlevel

Eleg sok minden tortent az utobbi ket hetben, csak sajnos a folyamatos chateles miatt nem volt idom blogot irni rendesen.

Kisse keseruen kell bevallanom hogy az elmult masfel het volt eddig a legjobb idoszak amit itt toltottem. Felemas erzessel mondom ezt, mert ez a masfel het volt az amikor Agnes, a project manager nem volt itt. Es igen, ez valahogy sokkal felszabadultabba tett engem, mivel nem ereztem folyton, hogy valaki ellenoriz, es mivel minden dontes rajtam (rajtunk, onkenteseken) mulott, ezert egyfelol mondjuk nagyobb volt a felelosseg, de emiatt talan jobban magunkenak ereztuk ezt az egesz tabort. Es valahogy nyugodtabb is volt a munka, bar be kell vallani, hogy a munkamoral (nem a mienk hanem a helyi munkasoke) sokkal rosszabb volt. Szoval meg mindig nem tudtam megbirkozni ezzel a kapcsolatrendszerrel, hogy egyfelol csak 6 honapot toltok itt es szeretnek minnel tobbet megtudni minderol, majmokrol de az emberekrol es kulturalrol is, masfelol viszont azert vagyunk itt, hogy felugyeljuk a helyieket, ami azert valamennyire kizarja a felhotlen barati viszony. Raadasul minnel tobb olyan feherrel beszelek itt, akik mar regota itt vannak, annal tobbet hallom, hogy milyenek az afrikaiak, es hogy nem szabad nekik semmit adni, mert nekik csak elvarasaik vannak, dolgozni viszont nem akarnak. Es valamennyire latom is ezt, bar azert attol messze vagyok, hogy a sajat boromon tapasztaljam, bar mivel valamennyire a penzugyekert is felelosek vagyunk elobb vagy utobb ez is be fog kovetkezni. Egyenlore csak az van, hogy minden alkalommal, amikor jovunk a varosba valaki megker, hogy hozzak neki ajandeklot, mire termeszetesen azt kell valaszolnom, hogy nem. Vagy odajonnek hozzam, hogy adjak nekik elmet, mert lejart az o discmenjukbe valo. Es mivel a discmant fehertol kaptak, ezert az elem is jar hozza. Vagy azt mondjak, hogy el kell menniuk, mert a nagynenjuk haldoklik, engedjuk oket haza a melobol, aztan ha masnap megkerdezzuk, hogy hogy van a nagynenjuk azt mondjak nem tudtak elmenni mert esett az eso. Es hiaba alsz ott es mondod neki, hogy de hisz nem is esett o erre azt fogja mondani, hogy igaz nemesett, de a motornak kilyukadt a kereke. Es te csak allsz es szohoz sem jutsz, mert mit tyudsz arra mondani, ha valaki ilyen nyilvanvaloan belehazudik a szemedbe. Es ez persze nekem meg nem esik le, pedig latom es hallom, de nem hiszek a fulemnek, de amikor te vagy a fonokuk, es te neked kell felugyelni a munkat akkor mar mas. Mert persze az onkenteseket sokkolja az elejen a szegenyseg, az ures hazak, es nekunk meg mindenunk van. De aztan belegondolsz, hogy nekik itt semmit nem kell tenni az elelemert, csak azt a par lepest az erdobe, mert minden magatol megterem, a haz alapanyaga ingyen van, a fold ingyen van, akkor mire kell kolteni? mert aram meg viz az nincsen, de ha penzt adsz, hogy huzzak fel az aramot a hazakra akkor az egy ido utan eltunk, aram meg tovabbra sincs. Adsz eloszor, masodszor, de egy ido utan megunod. Szoval igazabol mire megy itt a penz? Mire kellene sporolniuk. Gyogyszerre, de persze gyogyszererrt hozzank jonnek, mi meg ingyen dajuk, mert nekunk is adomany. De ok ugy szedik a fajdalomcsillapitot vagy az aspirint mint a drazset, mert szep rozsaszin. Es amikor azt mondod, hogy az infulenzara nincs antibiotikum, mert az virus, es hogy egyenek sok gyumolcsot, meg igyanak sok vizet, akkor duhosen pruszkolnek, hogy irigy vagy, es nekik meg gyumolcsuk nincs. Nekik nincs, de az erdoben van sok, csak a karjukat kell kinyujtani. Szoval ezt hallod folyton Agnestol, a misszionariusoktol, es probalod ezt magadban megfejteni, elemezni, de attol meg akkor is az van h nekunk sok enkik meg keves.

Szoval azert jo volt ez a masfel het hogy ezt nem hallotuk folyton. Csak ment a munka, szepen nyugisan, es az esti etetesek utan pedig ottmaradtam a ketreceknel, es mostmar nagyjabol osszebaratkotam mindenkivel. Ballast is kezbol itatom, es Kiki csoportja meg abszolut full kedvenc, es amig meg be nem punnyadnak este addig ott ulok veluk es nezem ahogy feszket epitenek es itatom oket. Persze azert kicsit el is biztam magam es ennek ket veszes kovetkezmenye is lett. Az egyik ket hete penteken tortent, a szabadnapomon. Lementem a nagy ketrecekhez kicsit filmezni a majmokat, ebedido volt, es csak Eric volt velem, a kedvenc caregiverem. Jacky csoportja ilyenkor ha meleg van akkor bejon a ketrecekhez, mert ott arnyek van. Mado is ott volt, a terhes csimpanzlady, es amint meglatta kezemben a vizesuveget rogton heves sirasba kezdett, hogy az neki kell. Mar volt egy ilyen intermezzonk egyszer, amikor eteteskor a kezemben volt egy nokedli, amit ok imadnak, es ki van porciozva mindenkinek, es Mado persze mar megkapta az ovet, de akart megegyet. En pedig johiszemuen adni akartam helyette egy makabot, remelve, hogy annak is orulni fog. Hat hogyne, ahelyett, hogy megkoszonte volt el akart kapni, merrgeben, hogy megiscsak mit gondolok, ilyen konnyen azert nem razom le ot. Szerencsere akkor sikerult odebbugranom. Most nem voltam ilyen szerencses. Nem tudom, hogy nem jutott eszembe az elozo eset, azaz helyesbitek, eppenhogy eszembe jutott, mert azert akartam Madonak adni valamit, hogy kiengeszteljem a multheti esemenyekert, de ugy latszik nem tanultam az elozo hibambol, es megegyszer elkovettem azt a bunt, hogy a hon ahitott vizesuveg helyett makabot akartam Madonak adni. Es most viszont kemenyen elkapott es melyen belevajta a fogat a jobb mutatoujjam vegebe, kb ketteharapta a veget. Szoval most varom, hogy nojjon vissza, es megint mindent szepem erezzek mint azelott:)
A masik szerencsetlenseg annyiban szerencses volt, hogy ver nelkul zajlott, de annal tobb aggodalommal. Ket napja le akartam fenykepezni Kikieket eteteskor, es persze megint tul biztonsagban ereztem magam, es egyszercsak hopp, volt fenykepezogep, nincs fenykepezogep, Foe (mint a kepekbol latni lehetett) mar regota vadaszott ra, ugyhogy almai valora valtak es itt volt a lehetoseg, hogy profi fenykepesz valljon belole. Persze o a kepkeszites helyett inkabb vacsoranak nezte a gepet, es itt be is fejezhetnem a tortenetet. A gep vegigment az osszes bebin, de vegul Kikinel kotott ki aki joizuen elfogyasztotta. A para csak az volt, hogy bar a elemeket es a memory cardot sikerult kimenekiteni, kiderult, hogy ezeknek a gepeknek valami belso elemuk is van, ami ugy tunik eleg jo izo, mert Kiki egesz este azzal ragozott, en pedig egesz ejjel nem aludtam, es azon ragodtam mi lesz, ha reggel Kikit mozdulatlanul talaljuk a ketrecben. Szerencsere nem tortent semmi baja, meg reggel is buszken szorongatta szerzemenyenek maradvanyait. De attol meg elegem van ebbol h itt is en vagyok a legbenabb, es hogy meg csak egy honapja vagyok itt es maris mindenki azon rohog, hogy folyton elesek.

Na szerettem volna Coffecakeol irni, de mostmar nincs idom, legkozelebb 1 het mulva folyt kov, akkor megprobalok osszeszedettebb lenni.

1 comment:

Greg said...

Lattam, hogy kerestel bocs nem voltam itten, sajnalom nagyon... nagyon tetszett a mostani bejegyzesed, erdekes amit az afrikaiakrol irsz, hmmm. Figy, lattam, hogy van egy telefonszam, lehet azon teged keresni? Esetleg melyik napszakban? Jo lenne dumalni....